Technikai tudivalók

A képzéssel kapcsolatos tanulmányi és pénzügyi tennivalók – amennyiben erről másképp nem szólunk – a Neptun tanulmányi rendszeren keresztül történik. Belépni a neptun.ppke.hu címen lehet. Beiratkozás előtt az Intézet minden hallgatójának megküldi személyes Neptun kódját és jelszavát. Ez utóbbit első belépés után a hallgatónak meg kell változtatnia. Ha egy hallgató az éppen megkezdett képzés előtt az Egyetem bármely képzésén korábban már beiratkozott hallgató volt, Neptun kódja és jelszava a korábbival megegyezik. Belépés után a bal felső sarokban található Képzés gombra kattintva tud váltani a hozzárendelt képzések között.

Felhívjuk minden hallgatónk figyelmét, hogy jogkövetkezménnyel járó és a hallgatói jogviszonyt érintő információkat Neptun üzenetben közlünk, a rendszer belső üzenetei azonban a megadott email címre továbbíthatóak. Ezért erősen javasoljuk, az Üzenetek blokk Beállítások menüpontban az automatikus értesítések fülön állítsák be, mely üzeneteket továbbítsa a rendszer. Az "Oktató vagy adminisztrátor által küldött üzenetek" sorban mindenképpen jelöljenek!

Fontosabb menüpontok a tanulmányok során:

  • Információ - Időszakok: itt látszik az adott félév minden olyan határideje, amihez valamilyen neptunos tevékenység kapcsolódik. Teljes féléves időbeosztásunkat weboldalunkon is meghirdetjük.
  • Ügyintézés - Beiratkozás / bejelentkezés: a férlév eleji beiratkozás helye
  • Ügyintézés - Diákigazolvány: ezen a felületen lehet leadni diákigazolvány-igénylésünket. További technikai tudnivalók az Egyetem központi oldalán.
  • Pénzügyek - Befizetés: magánszemélyként fizető hallgatóink online bankkártyás fizetéssel tudják teljesíteni önköltség-befizetési kötelezettségüket. A rendszer átmenetileg az OTP Bank fizetési felületére tereli a látogatót. A kijelölő négyzetekkel egyszerre több tétel is kifizethető. Ezen a felületen kell kifizetni az esetleges szolgáltatási díjakat is (pl. tanulmányi bizottsági kérelem, késedelmi díj stb.). További információ az Egyetem központi oldalán olvasható.
  • Ügyintézés - Kervények: egyetemünk 2017 szeptemberétől fokozatosan átáll a papíralapú kérvényekről az elektronikus verzióra. Ezt a fenti menüponton tudja kiválasztani. A szükséges adatok megadása is a kérvény szövegének megírása után kell az űrlapot elküldeni. Ezzel egyidőben - amennyiben a benyújtott kérvény díjköteles - automatikusan létrejön egy befizetendő szolgáltatási díjtétel, amit a Pénzügyek - Befizetés menüpontban lehet kifizetni. A képzés oktatásszervezője csak ezután kap értesítést leadott kérvényről.
  • Tárgyak - Tárgyfelvétel: a féléves időbeosztásban meghatározott időszakban lehet felvenni a kívánt tárgyakat. A határidő lejárta után, tárgyanként 2,000 Ft szolgáltatási díjtétel kiírás a és befizetése után bizonyos ideig tárgyfelvételt még lehet kérvényezni a tanulmányi előadónál.
  • Tanulmányok - Órarend: ezen a felületen lehet látni hallgatói órarendet és terembeosztást. Figyelem! Az órarend nem tartalmazza azokat a tárgyakat, amelyek nem részei a mintatantervnek. Lehetnek az órarendben nem szereplő, a valóságban mégis meglévő tételek: pótórák, konzultációs alkalmak stb. Ezekről azonban a képzés oktatásszervezője mindig tájékoztatja a hallgatókat.
  • Tárgyak - megajánlott jegyek: ha egy alapvetően vizsgatárgyra egy oktató még a szorgalmi időszakban vizsgát kiváltó jegyet ajánl, azt itt lehet elfogadni. Ebben az esetben nincsen szükség vizsgát tenni.
  • Vizsgák - vizsgajelentkezés: ezen a felületen lehet az Egyetem által meghatározott időben vizsgákra jelentkezni vagy arról lejelentkezni. Vizsgajelentkezést módosítani az adott vizsga előtti nap 12 óráig lehet.
  • Ügyintézés - Záróvizsgák: ezen a felületen lehet féléves záróvizsga-időszakra és konkrét záróvizsga-időpontokra jelentkezni.
x