2019 szeptemberétől online kérhető a részletfizetés 2019. július 24.

Az Egyetemi Diákjóléti Bizottság döntése alapján a 2019/20 tanévtől kezdve a Hallgatói Térítési és Juttatási Szabályzatban biztosított fizetési kedvezményeket (részletfizetés és fizetési haladék) a Neptun rendszerben lehet igényelni.

Az eddigi papíralapú fizetési kedvezményigénylést idén szeptembertől felváltja az elektronikus verzió. Fizetési kedvezményért az a hallgató folyamodhat, aki:

  • a kérvény leadásának félévére aktív státusszal bejelentkezett
  • pénzügyi státusza önköltséges

Fizetési kedvezménykérelem a bejelentkezési időszak kezdetétől a bejelentkezési időszak utolsó napján 23:59-ig nyújtható be a Neptun rendszeren keresztül. A határidő elmulasztása jogvesztéssel jár, késedelmes leadásra nincs lehetőség. A leadott kérvények javítására, módosítására, hiánypótlásra nincs lehetőség.
Fontos még, hogy az önköltség átvállalása harmadik fél számára és a fizetési kedvezmény együtt nem vehető igénybe.

 

A kérvény leadása

  1. A kérvény leadására a Neptunban az Ügyintézés/Kérvények menüpont alatt az „510 vagy 510-S Részletfizetési-, fizetési haladék iránti kérelem" megnyitásával van lehetőség.
  2. A kérvény kitöltése során a kérvényező a 'Részletfizetési kérelem' vagy a 'Fizetési haladék iránti kérelem rádiógomb bejelölésével választ egyet a kérvénytípusok közül közül; majd kitölti a szabadszöveges indoklás mezőt. Egy kérvénytípust lehet és kell választania. A kérvénytípus kiválasztását követően az adott kérvénytípushoz (kedvezményhez) tartozó, HTJSZ szerinti önköltség befizetési határidő megjelenik a felületen.
  3. Az 'Indoklás' mező töltése kötelező, e nélkül nem lehetséges a kérvény leadása. Hibaüzenet figyelmeztet az indoklás hiányára. A 'Csatolmány' gomb az indoklás beírásával válik aktívvá; de a csatolmány nem kötelező. A nyilatkozat („Az intézményi szabályzatokban és a tájékoztatóban foglaltakat megismertem és tudomásul veszem.") kötelező elfogadására szintén hibaüzenet figyelmeztet, annak elmaradása esetén.
  4. Kitöltés után a 'Következő' gomb megnyomása, majd az előnézeti oldalon a 'Kérvény leadása' gomb megnyomása indítja a leadást. A leadás sikerességéről visszajelző üzenet tájékoztat, pl. „A(z) 510 Részletfizetés/22 kérvény leadásra került.".
  5. A kérvény leadottnak tekinthető, ha 'Ügyintézés' státuszba került; melynek ellenőrzésére a hallgatónak az Ügyintézés/Kérvények menüpont alatt a 'Leadott kérvények' fülön van lehetősége.
  6. A kérvény eredményéről a hallgató Neptun üzenetben kap tájékoztatást.

A kérvény benyújtásához szolgáltatási díj fizetési kötelezettség nem kapcsolódik.

 

További hasznos dokumentumok

x