Beiratkozási és tárgyfelvételi tudnivalók

Beiratkozási tudnivalók

Az első féléves beiratkozás esetén szükség van Neptunon keresztüli féléves bejelentkezésre és a személyes beiratkozásra is.

Bejelentkezési tudnivalók

Az első féléves beiratkozás esetén szükség van Neptunon keresztüli és személyes beiratkozásra is. A Neptunban való beiratkozás pontos dátumát a féléves időbeosztásban közöljük, általában szeptember elején, keresztfélévben induló képzések esetén február elején történik. A határidő lejártát követően lehetőség van Tanulmányi Bizottsági (TB) kérelem befizetése és benyújtása mellett póthatáridőig bejelentkezni. Ehhez pénzügyi tétel kiírása szükséges, amiről tájékoztatót itt olvashat.
A bejelentkezés elmulasztásával a hallgató féléve automatikusan passzív lesz, első félév esetén „Nem iratkozott be" státuszú, aminek következtében nem jön létre a jogviszony.

A bejelentkezés lépései a Neptun rendszeren

  1. A Neptun rendszerbe belépve ellenőrizze, hogy a bal felső sarokban a megfelelő képzés van-e kiválasztva. Ha Önnek több képzése is van (vagy volt) az intézményen belül, akkor a bal felső sarokban lévő „Képzés" gombra kattintva válassza ki azt a képzést, amelyen bejelentkezni kíván.
  2. A felső menüsorból válassza ki az „Ügyintézés" menüpont „Beiratkozás/Bejelentkezés" almenüpontját. Ekkor megjelennek az adott képzéshez tartozó félévek.
  3. A megfelelő féléves sorban kattintson a „Lehetőségek" linkre, majd válassza ki a „Bejelentkezés" menüpontot. Ekkor egy nyilatkozatot kér Öntől a rendszer arról, hogy aktív vagy passzív félévre kíván-e bejelentkezni. Válassza ki a megfelelő rádiógombot, majd a „Nyilatkozom" gombra kattintva rögzítse bejelentkezési kérelmét. Ezt követően bejelentkezési státusza „Folyamatban" lesz mindaddig, amíg a tanulmányi előadója el nem fogadja, vagy el nem utasítja a bejelentkezési kérelmét.

Ha Ön módosítani szeretné folyamatban lévő bejelentkezési kérelmét (például „aktív" státuszra nyújtott be kérelmet, de mégis „passzív" kíván lenni), akkor ezt a bejelentkezési határidő végéig teheti meg az adott félév sorában lévő „Lehetőségek" menüpont alatt a „Státusz módosítása" opció kiválasztása után.

Személyes beiratkozás

Személyes beiratkozás a képzés oktatásszervezője által jelzett időpontban lehetséges a Deák Intézetben, 1. emelet 137. ajtó. A beiratkozásra kérjük, hozza magával:

  • A hibátlan adatokat tartalmazó beiratkozási lapját, aláírva (elérhető a Neptun rendszerbe lépve, az Információ / Általános nyomtatványok menüpont alatt)
  • Személyi adatait igazoló okmányait (személyi igazolvány, lakcímkártya, adókártya, TAJ kártya);
  • Eredeti oklevelét;
  • A tűz- és munkavédelmi nyilatkozatot kitöltve, aláírva (letölthető ITT);
  • 1 db igazolványképet;
  • Képzési szerződését 2 példányban kinyomtatva (elérhető a Neptun rendszerbe lépve az Információ / Általános nyomtatványok menüpont alatt)

 

Tárgyfelvétel és kurzusfelvétel a féléves időbeosztásban meghatározott időpontig

Neptunban a Tárgyak fülre kattintva a Tárgyfelvételt kell választani. Ott ellenőrizni kell, hogy a hallgató a mostani féléven áll-e, majd a tárgyak listázása feliratra kattintani.
Az órarendben szereplő összes tárgyat kell felvenniük, korábbi félév tárgyait pedig abban az esetben, ha azt addig nem teljesítették. A tárgynál a Felvesz feliratra kell kattintani, és a kurzus sor végén az üres négyzetbe.
A tárgyfelvételi határidő lejárta után a hallgató képzésének felelőse vehet fel tárgyat az időbeosztásban meghatározott határidőig szolgáltatási díjért, aktívként bejelentkezett hallgatók kérésére. Az ehhez szükséges tárgyfelvételi kérelem innen tölthető le.

x