,,A pályázatot a Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala, illetve a meghirdetéskor még létező, az SZTNH égisze alatt működő Hamisítás Elleni Nemzeti Testület hirdette meg.
A feladat egy plakát vagy videó készítése volt, amelynek célja, hogy a saját nézőpontomból mutassam be az eredeti termékek előnyeit, a hamisítás jogi, társadalmi, gazdasági és egészségügyi hatásait is figyelembe véve. Három kategóriában lehetett nevezni: illegális letöltések, hamis egészségügyi termékek, illetve hamis ruhák, cipők és parfümök.
Végül a hamis ruhák hátrányainak, illetve jogi-, társadalmi- és környezeti hatásainak bemutatása mellett döntöttem egy plakát formájában, amelynek kivitelezésében segített a design-védelemmel kapcsolatos jártasságom, mert a pályázat szorosan kapcsolódott a szellemi alkotások joga területéhez. Ugyanis a hamisítás mint jelenség a szellemitulajdon-jogok megsértését jelenti. A hamis termékek mögött alapesetben egy eredeti, a jog által védett design áll, amely alkotói kreativitást és erőfeszítést igényelt, ezek megvásárlása pedig alááshatja a márka hírnevét és a nyereségét is. A jogi szempontokkal szorosan összefüggenek a jelentős minőségbeli különbségek az eredeti és a hamis termékek között, a környezetre, és az egészségre gyakorolt hatásuk, hiszen a gyártók által bitorolt design-ból készülnek a silány minőségű, olcsó termékek, és ezáltal a fogyasztó könnyen azt hiheti, hogy az olcsó, hamis termékeket az eredeti termék gyártója készítette.
Izgalmas volt a pályamű elkészítése, mivel ezzel megmutathattam másoknak azt, hogy álláspontom szerint a jog adja az alapot mindenhez, és minden a jogból fakad. Így jelen esetben a bitorolt design hamis terméket szül, amelyhez társadalmi, gazdasági, egészségügyi és környezeti problémák társulnak."
(Sándor Médea Lola)