Kása Zita Klára, az Ítélet szerkesztője készített interjút Flórával.
Mi motivált arra, hogy elindulj az TDK-n?
A kari TDK-körrel való kapcsolatom a két évvel ezelőtti OTDK-n kezdődött, amikor a Pázmány volt a házigazda. Egy hallgatótársammal jelentkeztünk opponesnek (az opponensek azok, akik azt az objektív kritikát készítik a pályázók dolgozatáról, ami még a zsűri véleménye mellett nyom a latba az értékeléskor.) Akkor is az infokommunikációs tagozatban voltam, ahol olyan témák szoktak előkerülni, amelyek nagyon a határterületen táncolnak. Az opponencia elkészítésében Papp János Tamás Tanár úr segített. Az a téma is hasonló volt, mint most: a közvetítői szolgáltatók felelősségi kérdéseiről opponáltam, így nagyon jól jött a tanári segítség. Ekkor legjobb opponensi díjat kaptam. A mostani TDK indulásom tulajdonképpen erre a tavalyelőtti opponenciára vezethető vissza, a témaötlet is innen jött, illetve a konzulensem idén is Papp János Tamás Tanár úr lett. Nagyon élvezetes folyamat, ahogy a konzulenssel egyeztetve, de az ember keze alatt formálódik a témája. A dolgozatom versenyjogi – polgári jogi – médiajogi határon mozog. Ennek megfelelően felkerestem a versenyjogi tanszékről Dr. Szilágyi Pál Tanár urat, aki a másik konzulensem lett.
Mennyiben segített az opponensi tapasztalatod a dolgozatírásban?
Rengeteget! Azért is tudom ajánlani minden hallgatónak, hogy másodévben kezdjen el valamelyik szekcióban közreműködni, mert beleláthat az egész versenybe. Meg lehet nézni, hogy milyen egy kiforrott, kerek dolgozat, mi a zsűri szerepe, milyen a konzulensekkel való kommunikáció, és a kari tréningekbe is be lehet pillantani. Az is nagyon hamar kiderül, hogy kinek való a kutatás világa, és ki az, aki a gyakorlati tapasztalatszerzés embere. Itt nagyon nagy óraszámú kutatás, szerkesztés, írás van az ember háta mögött, úgyhogy ez tényleg annak való, aki szeret elmélyedni egy-egy témában.
Mennyi ideig készítetted a dolgozatodat – nullától a beadásig?
Én az évfolyamdolgozatomat is Papp János Tamás Tanár úrnál írtam, és már akkor az volt a cél, hogy a TDK dolgozathoz alapot teremtsek. Úgyhogy tulajdonképpen a harmadév második félévétől idáig folyamatosan dolgoztam vele. Olvastam és gondolkodtam rajta, de az igazi nagy hajrá most augusztustól novemberig tartott. Ekkor van az írásbeli leadási határideje, és előtte még a kari TDK-n is meg kell mérettetni a dolgozatot. Utána jön az OTDK szóbelire való készülés, ami teljesen másféle munkát igényel, mint az írásbeli. Az utóbbinál inkább egyedül dolgozik az ember, illetve a konzulensével. A szóbelire való készülésben jelentős részt tesz ki a prezentáció készítése. Fontos, hogy a prezentáció szövege illeszkedjen az előadáshoz, és nem mellesleg, hogy az ember megtalálja azt a designt, stílust, ami passzol hozzá – hogy élvezze a saját előadását. Nehezíti a helyzetet, hogy az előadás időkerete 15 perc, ebbe kell belesűríteni az elmúlt másfél év kutatását. Ez egy nagyon erős szelekciós munkát igényel. A szóbelire való felkészülés másik sarokpontja, hogy megtanuljunk reagálni az opponensre és a zsűrire. A dolgozatíró bármilyen, a témához kapcsolódó kérdést kaphat, és arra jó stílusban kell tudni válaszolni. A kari TDK csapat lelkei Kurunczi Gábor és Varga Ádám Tanár urak, akik nagyon lelkesen szervezték a felkészítéseket, és a maximumot kihozták belőle. Most a covid miatt ez online valósult meg, de így is volt több tréningnapunk, ahol a szekción belül meghallgattuk egymás előadásait.
Volt az írás közben mélypontod, amikor majdnem feladtad?
A kérdésre adott választ és az interjú további részét Ítélet blogján, ide kattintva lehet elolvasni.