Képzéseink önköltségi díjának befizetése történhet saját néven vagy költségátvállalással, pl. munkáltató, egyéni vállalkozó stb. bevonásával. Költségátvállalás esetén mind a befizető fél, mind az Egyetem adminisztrációs terhei miatt gyakran nehéz a rendelkezésre álló időre teljesíteni a befizetést. Egyetemünk azonban a kiadott féléves időbeosztásban meghatározotthatáridőn túl nem tud elfogadni befizetést, a hallgató jogviszonyát passziválja, első félév esetén a befizetésig a jogviszony létre sem jön.
Az eljárás gyorsítása, és így a határidőben történő fizetés elősegítése, érdekében néhány pontban tájékoztatni szeretnénk arról, milyen módon lehet segíteni költségátvállaló cégek esetében is a határidőre történő kifizetést. Kérjük, figyelmesen olvassa el az alábbi eljárásrendet és lehetőségeket, további kérdés esetén a képzés oktatásszervező munkatársa szívesen áll rendelkezésére.
- Kérjük, tájékozódjon arról, hogy munkahelye milyen folyamatokon, szervezeti egységeken keresztül jut el a számla kifizetéséig, és ez várhatóan mennyi időt vesz igénybe.
- Ha megbizonyosodott arról, hogy személyes közreműködéssel sem fogja tudni határidőre befizetni a munkáltató az összeget adminisztratív okok miatt, javasoljuk az önköltség átmeneti megelőlegezését. Ezt egyszerű e-mailben kell jelezni a képzés oktatásszervezőjénél, aki tájékoztatja Önt a további teendőkről. A cég által befizetett összeg megérkezése után Ön visszaigényelheti az Ön által befizetett önköltség összegét.
- Amennyiben ön már jóval az önköltség befizetési határidő előtt tudja, hogy cége biztosan nem fogja tudni határidőre teljesíteni az átutalást, de Ön a cégével szeretné elszámoltatni önköltségét, számlaigénylő lap kitöltése akkor is kötelező. Ha a félévre megállapított határidőre az Egyetem Hallgatói Pénzügyi Irodája nem kap számlaigényt, azon túl már 2,000 Ft eljárási díjat szükséges fizetni.
- Amennyiben Ön nem él a fenti pontokban vázolt lehetőségekkel, és az átvállaló cég nem fizeti be határidőre az önköltség díját, úgy a Hallgatói Térítési és Juttatási Szabályzat értelmében passzív státuszúvá kell állítanunk a félévet, és a felvett tárgyakat is törölni kell. Első félévre beiratkozott hallgató esetében a befizetés elmaradásának a következményeként nem jön létre a jogviszony. Ezekben az esetekben az elmulasztott határidőre vonatkozó igazolási kérelemnek, illetve pótlólagos befizetésnek nincs helye!
Kérjük továbbá, céges befizetés esetében tüzetesen tanulmányozza az alábbi dokumentumokat: