Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Marketing alapismeretek
Tárgy kódja: JOKG484XA0
Óraszám: N: 0/2/0, L: 0/2/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Beszámoló (háromfokozatú)
Felelős kar: JÁK
Felelős szervezeti egység: JÁK Heller Farkas Közgazdaság-tudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Mányó-Váróczi Violetta
Tárgyleírás:

Oktatás célja:

A félév során a marketing fejlődési szakaszai, a marketingorientált üzleti filozófia megkülönböztető jellemzői, valamint a marketingvezetők fő feladatai kerülnek bemutatásra; a marketing szakosodására és a fejlődésének új irányaira fókuszálva. A hallgatók megismerkednek a vállalati alapstratégiákkal, a portfolió- és a helyzetelemzés módszereivel, valamint a marketingstratégiai döntésekkel és a tervezési folyamattal. A mérlegelendő marketingdöntések keretén belül részletesen ismertetésre kerülnek a termékpolitika, az árpolitika, az értékesítési-politika és a marketingkommunikáció fő kérdései, valamint a 7P-modellen túli kitekintéssel a 8P-modell, illetve annak korszerű, XXI. századi marketinges eszközei is.

 

a) tudása

- Ismeri a marketingtudomány fogalmi készletének, elméletének, módszerének alapelemeit.

b) képessége

-  Képes megalapozott döntések meghozatalára, világos motiváció és indoklás mellett.

c) attitűdje

-  Kész folytonos önálló tanulásra és új ismeretek megszerzésére.

d) autonómiája és felelőssége

- Reflektív módon viszonyul a saját munkájához és azok következményeihez, elfogadja és beépíti a visszacsatolásokat, igénye van azokra.

 

Tantárgy tartalma:

  • A marketing szerepe
  • Marketingtudás
  • Fogyasztói magatartás, szervezetek beszerzési magatartása
  • Marketingterv célja
  • Marketingcélok
  • Marketingstratégiák
  • Marketingeszközök tervezése: 4P, 7P és 8P
  • Termékek és szolgáltatások fejlesztése, márkázás
  • Árpolitika és értéknövelés
  • Értékesítési rendszerek
  • Marketingkommunikáció és információáramlás
  • Közösségi média felületek
  • A marketingtevékenységhez kapcsolódó jogszabályok és eljáró hatóságok
  • Esettanulmányok

 

 

Számonkérési és értékelési rendszere:

Nappali tagozaton maximum 2 hiányzás engedélyezett.

Az érdemjegy: a félév során az előadásokon és házi feladatokra kapott pontok és egy a félév végén megtartott prezentáció alapján kerül megállapításra.

Levelező tagozaton egy beadandó feladat határidőre történő elkészítésével szerezhető meg az érdemjegy.

 

Irodalom:

Kötelező irodalom:

  • Bauer András - Berács József: Marketing. Akadémiai Kiadó, Budapest, 2016. ISBN 978 963 05 9773 9.
  • Klausz Melinda - Sáringer Viktória: Újgenerációs közösségi média felületek és kommunikáció. Kozossegi-Media.Com Kiadó, 2022.  ISBN 978 615 01 4956 1
  • Az előadáson kiosztásra kerülő esettanulmányok

 

Ajánlott irodalom:

Keszey Tamara – Gyulavári Tamás: Marketingtervezés. Akadémiai Kiadó, Budapest, 2016. ISBN 978 963 05 9821 7

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

európai és nemzetközi igazgatás JMLJ-ENI mesterképzés (MA/MSc) Levelező magyar 4 félév JÁK
igazságügyi igazgatási JANJ-II alapképzés (BA/BSc/BProf) Nappali magyar 6 félév JÁK
igazságügyi igazgatási JALJ-II alapképzés (BA/BSc/BProf) Levelező magyar 6 félév JÁK
jogász JONJ-JOG osztatlan képzés Nappali magyar 10 félév JÁK
jogász JOLJ-JOG osztatlan képzés Levelező magyar 10 félév JÁK
közszolgálati JALG-KSZ alapképzés (BA/BSc/BProf) Levelező magyar 6 félév JÁK
nemzetközi igazgatási JALJ-NI alapképzés (BA/BSc/BProf) Levelező magyar 6 félév JÁK
szechenyi-img-alt