Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Marketingmenedzsment gyakorlat
Tárgy kódja: JMKG105XX0
Óraszám: N: 0/1/0, L: 0/3/0
Kreditérték: 2
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Gyakorlati jegy
Felelős kar: JÁK
Felelős szervezeti egység: Heller Farkas Közgazdaságtudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Mányó-Váróczi Violetta
Tárgyleírás:

A tantárgy céljának rövid ismertetése:

A tantárgy oktatása során a gyakorlatban is bemutatásra kerülnek a különböző marketingelképzelések. Az esettanulmányok feldolgozása pedig azt a menedzseri gondolkodásmódot erősíti, hogy a marketingfolyamat a piaci lehetőségek kutatásával kezdődik, továbbá, hogy a marketingstratégiát bele kell illeszteni magába a szervezeti stratégiába is.

 

Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:

Az előadások tematikáját követik a gyakorlati órák tematikái.

 

Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:

1. Bevezetés, a marketingmenedzsment értelmezése

2. A marketingtervezés folyamata, a stratégiaalkotás

3. A mikro- és makrokörnyezet elemzése

4. A marketingkutatás módszerei

5. Marketingstratégiák kidolgozása

6. Fogyasztói piac és vásárlói magatartás, szervezeti piac és beszerzői magatartás

7. Értékvezérelt marketing, termék-, szolgáltatás- és márkamenedzsment

8. Árképzési döntések és programok, az árváltozások hatásmechanizmusa

9. Alternatív értékesítési módok

10. Direkt marketing

11. Marketing a XXI. században: az online marketing térnyerése

12. Nemzetközi marketing

13. A marketingteljesítmény ellenőrzése

14. Esettanulmányok feldolgozása

 

Az értékelés kritériuma:

A gyakorlaton való részvétel az aláírás megszerzésének feltétele.

A félév során egy prezentáció elkészítése és előadása.

 

Az alkalmazott oktatási módszerek:

Esetismertetések.

 

Kötelező irodalom:

Keszey Tamara, Gyulavári Tamás: Marketingtervezés. Akadémiai Kiadó, 2016. ISBN 9789630598217

Philip Kotler, Kevin Lane Keller: Marketingmenedzsment. Akadémiai Kiadó 2012. ISBN 9789630592512

Az előadásokon kiosztásra kerülő segédletek, feladatok.

 

Ajánlott irodalom:

Bauer András, Berács József: Marketing. Akadémiai Kiadó, 2016. ISBN 9789630597739

 

A tantárgy hozzájárulása a Képzési és kimeneti követelményekben meghatározott kompetenciaelemek elsajátításához:

a) tudása: T4

b) képességei: K1, K5

c) attitűdje: A2

d) autonómiája és felelőssége: F1

 

Tantárgy oktatója:

Dr. Mányó-Váróczi Violetta, adjunktus, PhD

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Master of Business Administration (MBA) JMLG-XMBA mesterképzés (MA/MSc) Levelező magyar 4 félév JÁK
szechenyi-img-alt