Tantárgy adatlapja
A tantárgy céljának rövid ismertetése:
A tantárgy oktatása során a gyakorlatban is bemutatásra kerülnek a különböző marketingelképzelések. Az esettanulmányok feldolgozása pedig azt a menedzseri gondolkodásmódot erősíti, hogy a marketingfolyamat a piaci lehetőségek kutatásával kezdődik, továbbá, hogy a marketingstratégiát bele kell illeszteni magába a szervezeti stratégiába is.
Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:
Az előadások tematikáját követik a gyakorlati órák tematikái.
Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:
1. Bevezetés, a marketingmenedzsment értelmezése
2. A marketingtervezés folyamata, a stratégiaalkotás
3. A mikro- és makrokörnyezet elemzése
4. A marketingkutatás módszerei
5. Marketingstratégiák kidolgozása
6. Fogyasztói piac és vásárlói magatartás, szervezeti piac és beszerzői magatartás
7. Értékvezérelt marketing, termék-, szolgáltatás- és márkamenedzsment
8. Árképzési döntések és programok, az árváltozások hatásmechanizmusa
9. Alternatív értékesítési módok
10. Direkt marketing
11. Marketing a XXI. században: az online marketing térnyerése
12. Nemzetközi marketing
13. A marketingteljesítmény ellenőrzése
14. Esettanulmányok feldolgozása
Az értékelés kritériuma:
A gyakorlaton való részvétel az aláírás megszerzésének feltétele.
A félév során egy prezentáció elkészítése és előadása.
Az alkalmazott oktatási módszerek:
Esetismertetések.
Kötelező irodalom:
Keszey Tamara, Gyulavári Tamás: Marketingtervezés. Akadémiai Kiadó, 2016. ISBN 9789630598217
Philip Kotler, Kevin Lane Keller: Marketingmenedzsment. Akadémiai Kiadó 2012. ISBN 9789630592512
Az előadásokon kiosztásra kerülő segédletek, feladatok.
Ajánlott irodalom:
Bauer András, Berács József: Marketing. Akadémiai Kiadó, 2016. ISBN 9789630597739
A tantárgy hozzájárulása a Képzési és kimeneti követelményekben meghatározott kompetenciaelemek elsajátításához:
a) tudása: T4
b) képességei: K1, K5
c) attitűdje: A2
d) autonómiája és felelőssége: F1
Tantárgy oktatója:
Dr. Mányó-Váróczi Violetta, adjunktus, PhD