Tantárgy adatlapja
Oktatás célja:
A marketing az egyike a legdinamikusabb menedzsment területeknek. Napjainkban mind a nyereségorientált, mind a nem nyereségorientált szervezetek szinte folyamatosan változó (technológiai, telekommunikációs) piaci feltételek között kell, hogy működjenek. Fennmaradásuk érdekében azonban igen fontos, hogy a célok és az erőforrások összehangolása, valamint a piaci lehetőségek feltárása során a vezetők hosszabb időtávban is gondolkodjanak. A tantárgy oktatása során bemutatásra kerülnek különböző marketingelképzelések, amikor például az intuícióra, vagy a vállalati kultúrára, vagy a szervezeti rugalmasságra helyeződik a hangsúly. Az esettanulmányok feldolgozása pedig azt a menedzseri gondolkodásmódot erősítik, hogy a marketingfolyamat a piaci lehetőségek kutatásával kezdődik, továbbá hogy a marketingstratégiát bele kell illeszteni magába a szervezeti stratégiába is.
Tantárgy tartalma:
- Bevezetés, a marketingmenedzsment értelmezése
- A marketingtervezés folyamata, a stratégiaalkotás
- A piaci környezet elemzése
- A marketingkutatás módszerei
- Marketingstratégiák kidolgozása
- Fogyasztói piac és vásárlói magatartás, szervezeti piac és beszerzői magatartás
- Értékvezérelt marketing, termék-, szolgáltatás- és márkamenedzsment,
- Árképzési döntések és programok, az árváltozások hatásmechanizmusa
- Alternatív értékesítési módok
- Direkt marketing
- Marketing a XXI. században: az online marketing térnyerése
- Nemzetközi marketing
- A marketingteljesítmény ellenőrzése
- Esettanulmányok feldolgozása
Számonkérési és értékelési rendszere:
Gyakorlati jegy
Esszé készítése
Irodalom:
Kötelező irodalom:
Keszey Tamara, Gyulavári Tamás: Marketingtervezés. Akadémiai Kiadó 2016., ISBN 9789630598 217
Philip Kotler, Kevin Lane Keller: Marketingmenedzsment. Akadémiai Kiadó 2012., ISBN 9789630592512
Az előadásokon kiosztásra kerülő segédletek, feladatok
Ajánlott irodalom:
Bauer András, Berács József: Marketing. Akadémiai Kiadó 2016., ISBN 9789630597739
&
nbsp;