Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Marketingmenedzsment
Tárgy kódja: JMKG205XX0
Óraszám: N: 2/0/0, L: 12/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Kollokvium
Felelős kar: JÁK
Felelős szervezeti egység: Heller Farkas Közgazdaságtudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Mányó-Váróczi Violetta
Tárgyleírás:

A tantárgy céljának rövid ismertetése:

A marketing az egyike a legdinamikusabb menedzsment területeknek. Napjainkban mind a nyereségorientált, mind a nem nyereségorientált szervezetek szinte folyamatosan változó (technológiai, telekommunikációs) piaci feltételek között kell, hogy működjenek. Fennmaradásuk érdekében azonban igen fontos, hogy a célok és az erőforrások összehangolása, valamint a piaci lehetőségek feltárása során a vezetők hosszabb időtávban is gondolkodjanak. A tantárgy oktatása során bemutatásra kerülnek különböző marketingelképzelések, amikor például az intuícióra, vagy a vállalati kultúrára vagy a szervezeti rugalmasságra helyeződik a hangsúly. Az esettanulmányok feldolgozása pedig azt a menedzseri gondolkodásmódot erősítik, hogy a marketingfolyamat a piaci lehetőségek kutatásával kezdődik, továbbá, hogy a marketingstratégiát bele kell illeszteni magába a szervezeti stratégiába is.

 

Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:

  1. Bevezetés, a marketingmenedzsment értelmezése
  2. A marketingtervezés folyamata, a stratégiaalkotás
  3. A piaci környezet elemzése
  4. A marketingkutatás módszerei
  5. Marketingstratégiák kidolgozása
  6. Fogyasztói piac és vásárlói magatartás, szervezeti piac és beszerzői magatartás
  7. Értékvezérelt marketing, termék-, szolgáltatás- és márkamenedzsment,
  8. Árképzési döntések és programok, az árváltozások hatásmechanizmusa
  9. Alternatív értékesítési módok
  10. Direkt marketing
  11. Marketing a XXI. században: az online marketing térnyerése
  12. Nemzetközi marketing
  13. A marketingteljesítmény ellenőrzése
  14. Esettanulmányok feldolgozása

 

Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:

 

Az értékelés kritériuma:

 

Az alkalmazott oktatási módszerek:

 

Kötelező irodalom:

Keszey Tamara, Gyulavári Tamás: Marketingtervezés. Akadémiai Kiadó 2016., ISBN 9789630598 217

Philip Kotler, Kevin Lane Keller: Marketingmenedzsment. Akadémiai Kiadó 2012., ISBN 9789630592512

Az előadásokon kiosztásra kerülő segédletek, feladatok

 

Ajánlott irodalom:

Bauer András, Berács József: Marketing. Akadémiai Kiadó 2016., ISBN 9789630597739

 

A tantárgy hozzájárulása a Képzési és kimeneti követelményekben meghatározott kompetenciaelemek elsajátításához:

a) tudása: T4

b) képességei: K1, K5

c) attitűdje: A2

d) autonómiája és felelőssége: F1

 

Tantárgy oktatója:

Dr. Mányó-Váróczi Violetta

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Master of Business Administration (MBA) JMLG-XMBA mesterképzés (MA/MSc) Levelező magyar 4 félév JÁK
Master of Business Administration (MBA) JMNG-XMBA mesterképzés (MA/MSc) Nappali magyar 4 félév JÁK
szechenyi-img-alt