Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Marketingmenedzsment
Tárgy kódja: JMKG205XX0
Óraszám: N: 2/0/0, L: 12/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Kollokvium
Felelős kar: JÁK
Felelős szervezeti egység: Heller Farkas Közgazdaságtudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Mányó-Váróczi Violetta
Tárgyleírás:

A tantárgy céljának rövid ismertetése:

A marketing az egyike a legdinamikusabb menedzsment területeknek. Napjainkban mind a nyereségorientált, mind a nem nyereségorientált szervezetek szinte folyamatosan változó (technológiai, telekommunikációs) piaci feltételek között kell, hogy működjenek. Fennmaradásuk érdekében azonban igen fontos, hogy a célok és az erőforrások összehangolása, valamint a piaci lehetőségek feltárása során a vezetők hosszabb időtávban is gondolkodjanak. A tantárgy oktatása során bemutatásra kerülnek különböző marketingelképzelések, amikor például az intuícióra, vagy a vállalati kultúrára, vagy a szervezeti rugalmasságra helyeződik a hangsúly.

 

Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:

1. Bevezetés, a marketingmenedzsment értelmezése

2. A marketingtervezés folyamata, a stratégiaalkotás

3. A mikrokörnyezet elemzése

4. A makrokörnyezet elemzése

5. A marketingkutatás módszerei

6. Marketingstratégiák kidolgozása

7. Fogyasztói piac és vásárlói magatartás, szervezeti piac és beszerzői magatartás

8. Értékvezérelt marketing, termék-, szolgáltatás- és márkamenedzsment

9. Árképzési döntések és programok, az árváltozások hatásmechanizmusa

10. Alternatív értékesítési módok

11. Direkt marketing

12. Marketing a XXI. században: az online marketing térnyerése

13. Nemzetközi marketing

14. A marketingteljesítmény ellenőrzése

 

Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:

A gyakorlatok tematikája az előadások tematikáját követik.

 

Az értékelés kritériuma:

Az előzetesen kihirdetett tételsor, 1 tételéből szóbeli felelet formájában.

 

Az alkalmazott oktatási módszerek:

Az oktatás hagyományos, frontális elméleti előadás keretében, vizuális és auditív szemléltetőeszközök használatával történik.

 

Kötelező irodalom:

Keszey Tamara, Gyulavári Tamás: Marketingtervezés. Akadémiai Kiadó, 2016. ISBN 9789630598217

Philip Kotler, Kevin Lane Keller: Marketingmenedzsment. Akadémiai Kiadó, 2012. ISBN 9789630592512

Az előadásokon kiosztásra kerülő segédletek, feladatok.

 

Ajánlott irodalom:

Bauer András, Berács József: Marketing. Akadémiai Kiadó, 2016. ISBN 9789630597739

 

A tantárgy hozzájárulása a Képzési és kimeneti követelményekben meghatározott kompetenciaelemek elsajátításához:

a) tudása: T4

b) képességei: K1, K5

c) attitűdje: A2

d) autonómiája és felelőssége: F1

 

Tantárgy oktatója:

Dr. Mányó-Váróczi Violetta, adjunktus, PhD

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Master of Business Administration (MBA) JMLG-XMBA mesterképzés (MA/MSc) Levelező magyar 4 félév JÁK
szechenyi-img-alt