Tantárgy adatlapja
A tantárgy céljának rövid ismertetése:
A marketing az egyike a legdinamikusabb menedzsment területeknek. Napjainkban mind a nyereségorientált, mind a nem nyereségorientált szervezetek szinte folyamatosan változó (technológiai, telekommunikációs) piaci feltételek között kell, hogy működjenek. Fennmaradásuk érdekében azonban igen fontos, hogy a célok és az erőforrások összehangolása, valamint a piaci lehetőségek feltárása során a vezetők hosszabb időtávban is gondolkodjanak. A tantárgy oktatása során bemutatásra kerülnek különböző marketingelképzelések, amikor például az intuícióra, vagy a vállalati kultúrára, vagy a szervezeti rugalmasságra helyeződik a hangsúly.
Elsajátítandó elméleti ismeretanyag:
1. Bevezetés, a marketingmenedzsment értelmezése
2. A marketingtervezés folyamata, a stratégiaalkotás
3. A mikrokörnyezet elemzése
4. A makrokörnyezet elemzése
5. A marketingkutatás módszerei
6. Marketingstratégiák kidolgozása
7. Fogyasztói piac és vásárlói magatartás, szervezeti piac és beszerzői magatartás
8. Értékvezérelt marketing, termék-, szolgáltatás- és márkamenedzsment
9. Árképzési döntések és programok, az árváltozások hatásmechanizmusa
10. Alternatív értékesítési módok
11. Direkt marketing
12. Marketing a XXI. században: az online marketing térnyerése
13. Nemzetközi marketing
14. A marketingteljesítmény ellenőrzése
Elsajátítandó gyakorlati ismeretanyag:
A gyakorlatok tematikája az előadások tematikáját követik.
Az értékelés kritériuma:
Az előzetesen kihirdetett tételsor, 1 tételéből szóbeli felelet formájában.
Az alkalmazott oktatási módszerek:
Az oktatás hagyományos, frontális elméleti előadás keretében, vizuális és auditív szemléltetőeszközök használatával történik.
Kötelező irodalom:
Keszey Tamara, Gyulavári Tamás: Marketingtervezés. Akadémiai Kiadó, 2016. ISBN 9789630598217
Philip Kotler, Kevin Lane Keller: Marketingmenedzsment. Akadémiai Kiadó, 2012. ISBN 9789630592512
Az előadásokon kiosztásra kerülő segédletek, feladatok.
Ajánlott irodalom:
Bauer András, Berács József: Marketing. Akadémiai Kiadó, 2016. ISBN 9789630597739
A tantárgy hozzájárulása a Képzési és kimeneti követelményekben meghatározott kompetenciaelemek elsajátításához:
a) tudása: T4
b) képességei: K1, K5
c) attitűdje: A2
d) autonómiája és felelőssége: F1
Tantárgy oktatója:
Dr. Mányó-Váróczi Violetta, adjunktus, PhD