Tantárgy adatlapja

Tárgy neve: Vállalati felelősségvállalás és katolikus etika
Tárgy kódja: JMKG217XX0
Óraszám: N: 2/0/0, L: 12/0/0
Kreditérték: 3
Az oktatás nyelve: magyar
Követelmény típus: Kollokvium
Felelős kar: JÁK
Felelős szervezeti egység: JÁK Heller Farkas Közgazdaság-tudományi Intézet
Tárgyfelelős oktató: Dr. Katona Klára Krisztina
Tárgyleírás:

Oktatás célja:

A vállalatok társadalmi felelősségvállalása (Corporate Social Responsibility – CSR) elméletének bemutatása, történeti, jogi és közgazdasági hátterének megismertetése és gyakorlati megvalósíthatóságának elemzése mégpedig a Katolikus Egyhát társadalmi-gazdasági tanításának tükrében.

 

Tantárgy tartalma:

A tantárgy fő témakörei:

1. Elméleti háttér: A vállalatok társadalmi felelősségvállalásának értelmezése, történeti áttekintés

2. A CSR feltételrendszere. Az amerikai és európai megközelítés összehasonlítása. CSR az Európai Unióban

3. A stakeholder koncepció és a CSR. A vállalatok társadalmi felelősségvállalása az egyes stakeholderek szempontjából

4. Érvek és ellenérvek a CSR megítéléséről

5. A Katolikus Egyház tanítása a gazdaság szerepéről.

6. Érvek a CSR mellett a Katolikus Egyház tanításában

7. A CSR gyakorlati jelentősége, a CSR mint marketing eszköz

8. A CSR gyakorlata nemzetközi kitekintés

9. CSR Magyarországon. 10. A CSR gyakorlati megvalósításának lehetőségei

 

Számonkérési és értékelési rendszere:

Kollokvium

 

Irodalom:

Kötelező irodalom:

Katona, K (2019): A vállalati társadalmi felelősségvállalás kritikája a katolikus egyház társadalmi tanításának tükrében (Critics of CSR from the Catholic Point of View), Iustum Aequum Salutare XV, 2019, pp. 23-46.

James R. Otteson (2019): Honorable Business: A Framework for Business in a Just and Humane Society, Oxford University Press, ISBN-13: 9780190914202

Zamagni, S – Bruni, L.(2013): Civil gazdaság – hatékonyság méltányosság köz-jólét. Budapest: L’Harmattan Kiadó, 2013. ISBN: 789632366715

Kotler, P – Lee, N (2007).: Vállalatok társadalmi felelősségvállalása, Jót tenni – egy ügyért és a vállalatért. Budapest: HVG Kiadó Zrt, 2007. ISBN 9789639686014

Ajánlott irodalom:

Katona, K (2016): Contribution Of Catholic Social Thoughts To The Debate On Corporate Social Responsibility, Global Business & Economics Anthology, 2016. ISSN: 1553-1392

Gond, J.P. – Moon, J (2011).: Corporate Social responsibility (Critical Perspectives on Business and Management), Routledge, Dec 2, 2011. ISBN 9780415548045

 

A tárgy az alábbi képzéseken vehető fel

Nincs megjeleníthető adat
szechenyi-img-alt